26 Temmuz 2009 Pazar

Yasaklara cin gibi bir protesto


Kötü niyetli yasakları delmenin bir yolu her zaman bulunur. Etik olsun ya da olmasın, insanların çoğunluğunca desteklenir. İşte böyle bir yasak delme hikayemiz var.

Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumunun (TAPDK) geçen ay yayınlanan tebliğiyle yiyecek maddeleri ile içkinin bir arada reklamlanması yasak. Yani bira ile cipsi, peynir ile şarabı ve en önemlisi rakı-balık-beyaz peynir üçlemesini artık reklamlarda göremeyeceğiz.

Tebliğ yayınlandığında doğrusu pek önemseyemedim. Çünkü askerlik hizmetimi er rütbesinde yerine getirdiğimden ancak kaçak göçek içki tüketme şansım var ve keyif yapacak zaman yok. Ayrıca görev yerimde televizyon ve gazete olanağı pek yok. Ancak bu durum yasağın önemini azaltmıyor.

Mey içki 2004'de Tekel'in içki bölümünü satın aldı ve o günden beri yatırımlarla sürekli geliştirdi. Ancak mevcut hükümet -ki yandaşı olduğunu belirtenler içki deymiş bardak kullanmamakta ısrarcı, altın yumurtlayan tavuğunu kesmek istercesine* içki reklamlarını etkisizleştirmek istiyor. Hatırlanacağı üzere içki üreticileri tebliğin yayınlanmasının ardından ortak basın açıklamasıyla yasağı protesto etmişlerdi.

İşte bu ortamda Mey, güzel bir reklam ile hem yasağı kitabına uydurarak deliyor, hem de ince bir zekayla protesto ediyor. Diğer içki üreticilerinden de benzer şekilde reklamlar bekliyoruz. Bu art niyetli ve "bize göre yaşanacak ulen" merkezli yasağa boyun eğmeyen Mey'i kutlarken darısı diğer içki üreticilerine diyorum.

*Alkollü içki sektörünü 2008 yılında 2.2 milyar lira ÖTV, 850 milyon KDV olmak üzere toplam 3 miyar 55 milyon lira vergi ödedi.

Hiç yorum yok: